Koulu on nyt sitten käynnistynyt täällä Churin HTW:ssä ja hyvältä vaikuttaa. Maanantaina meillä vaihtareilla oli orientaatiopäivä, jonka päätteeksi (kello yhdeltä jo) Alli, Vesa ja minä lähdettiin oitis opettelemaan saksaa. Ihan mukava kurssi, ei mitään paineita siitä oikeastaan. Saatiin kaikki valittua myös muut kurssit ja oikein mukavasti saatiin kaikki järjestymään.
Mulla alkaa joka päivä maanantaita lukuunottamatta kahdeksalta. Tiistaisin on aamulla Entrepreneurship in Tourism (yrittäjyyttä) ja iltapäivällä Cultural Studies and Art, keskiviikkoisin on koko päivä kahdeksasta viiteen Entrepreneushippiä, torstaina on kahteentoista saakka Intercultural Managementia ja loppupäivä vapaata ja perjantaina on aamulla Globalization: Living in a flat world ja iltapäivällä Cross Cultural Leadeshippiä.
Kurssit vaikuttivat nyt näin ekan viikon perusteella erittäin hyviltä, opettajat olivat innostavia ja aiheet kiinnostavia. Yrittäjyys tiistaisin ja keskiviikkoisin kestää vain 4 viikkoa sillä meidän opettaja on Jenkeistä ja on siis vain kuukauden täällä. Sen jälkeen mulla alkaa tiistaiaamuisin Sport Marketing ja keskiviikot on sitten loppulukukauden tyhjiä. Yrittäjyys on kyllä siisti kurssi, vaikka en siitä itse olekaan niin innoissani. Siinä ei ole koetta, mutta sitäkin vaativampi ryhmätyö. Meidän pitää luoda täydellinen Business Plan jollekin matkailunliittyvälle yritysidealle. Meidän ryhmä on päättänyt rakentaa lentokoneeseen hostellin ja sijoittaa sen Zürichin lentokentän läheisyyteen. Mukavia tyyppejä, mutta kyllä tää työtä teettää. Kurssilla pitää kirjoittaa lisäksi joku yksilöraporttikin mutta se ei kai ole niin kauhean iso (toivottavasti!).
Tiistai-iltapäivisin on Cultural Studies on aika kaksjakoinen. Kulttuuripuoli on okei, mutta sitten toi Arts on hiema tuskastuttava. Tosi sivistävää joo, mutta siinä joutuu tekeen ihan hulluna töitä ja palkinnoksi saa tosi vähän pisteitä... Huoh, no mut kaipa se siitä ja kylhän tässä nyt kuitenkin voittaa jos vähän saa itteään sivistettyä :D
Intercultural Management oli ihan okei ja Alli ja Vesa on onneksi siinä kans, niin ei ole niin yksin kuin kaikilla muilla kursseilla (oon onnistunu valitsee aika eri kursseja mitä muut vaihtarit :P). Paitsi että meillä oli joku ihme vieraileva luennoitsija siinä ja tämä samainen herra sitten ilmestyi myös perjantaina mun Cross Cultural Leadership tunnille ja piti täsmälleen saman esitelmän uudestaan... Tuskaiset 4 tuntia!
Perjantaiaamun Globalization oli huikean positiivinen yllätys. Tosi innostava ja meidän proffa Mr Root on hupaisa ja innostava tapaus. Tosi älykäs ja saa ihmiset janoamaan tietoa lisää :D aivan mahtavaa.
Koulu itsessään on hieman epäkoulumainen. Churissa on monta toimipistettä ja Tourismus on tuossa kymmenen minsan päässä kämpiltä. Todella kätevää, voi käydä aina lounastauolla laittaas ruokaa :). Rakennus ei muistuta koulua juuri yhtään, alakerrassa on jotain sisustuskauppoja ja automyymälöitä. Rakennuksia ja rappuja on muutenkin paljon ja oon ainakin vielä vähän hämmillään että missä sitä kaikkialla onkaan tunteja.
Michaelin tyttöystävä Sanni (Suomesta) tuli tuossa alkuviikosta ja Michael kokkasi meille keskiviikkona fondueta! Myös Alli sekä Michaelin parhaat kamut Simon ja Sara (joka sattuu olemaan mun kanssa samassa ryhmässä Entrepreneushipissä) olivat paikalla ja ilta oli kyllä aivan huikea! Fondue oli hyvää samoin kuin seura, meillä oli todella hauskaa :) hihii.
Perjantaina mun Laura, mun toinen kämppis ja Michael ja Sanni (saksalainen Michael lähti töihin Saksaan jo keskiviikkona) lähtivät tahoilleen Zürichiin jättäen kämpän kokonaan mulle. Kutsuin Allin ja Vesan samana iltana katsomaan Suomi-USA peliä. Syötiin pitsaa ja katseltiin kuin Suomen Leijonat nyljettiin... Kyllä taitaa noi meidän jantterit olla hiukka liika vanhoja, usan lapsoset kun oli tommosii babyfaceja mut mikäs siinä kun ketteryyttä löytyy.
Tänään Alli ja mä lähdettiin vajaan tunnin päässä sijaitsevaan Laaxin kylään katselee vähän laskettelumahdollisuuksia. Ja niitähän löytyi. Niistä joutui maksamaan paljon, mutta kerrankos se vaan kirpaisee... Vuokrattiin sukset, monot ja sauvat, käytiin ostamassa liput ja adios kohti rinteitä. Mentiin isossa gondolihississä ylös jonnekin 2200 metriin, josta lähti useita rinteitä alas ja niin sitä vain lasketeltiin ekaa kertaa elämässämme Alpeilla! Oli kyllä hieno kokemus, noi vuoret on jotain uskomattominta ikinä. Mä en ollu lasketellu vuosikausiin, mutta kyllä se taito sitten pikkuhiljaa tuli takaisin... Rinteet oli kyllä tosi haastavia... Näiden siniset rinteet on meidän punaisii rinteitä ihan selkeesti, mut hyvin me sitten kuitenkin pärjättiin. Erityisesti Alli, joka ei ollu lasketellu kuin joskus lapsena viimeksi, veti kyllä tosi urheesti siellä ohi suhahtelevien vauhtipäiden keskellä. Kyllä sitä itekin meni mukkelismakkelis pari kertaa, mutta ei mitenkään pahasti... Lähinnä paikaltani menin nurin :D. Huomasi kyllä, että otti lihaksiin kovasti, pitää muistaa venytellä hyvin tässä illalla vielä!
Auf Wiederhören!
girls full size bedding
4 vuotta sitten
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti