maanantai 22. helmikuuta 2010

Ensimmäinen koulupäivä takana

Sunnutaina Alli, Michael ja minä otettiin gondolihissi ylös tuonne viereisen vuoren huipulle ja täytyy sanoa, että oli kyllä huikeimmat maisemat ikinä!! Tuolla ylhäällä tosiaan on ihan maailman katolla. Välillä joutui vaihtamaan hissiä ja mentiin siis ihan laskettelurinteiden juurelle. Tuli ihan hurja halu päästä laskettelemaan NYT! Ei oltu kuitenkaan varauduttu jäämään sinne sen kummemmin, joten käytiin vain kuumalla kaakaolla ja Ovomaltenella (tai jollain vastaavalla), joka on sveitsiläinen kaakaon tapainen juoma, tehty maltaista. Käveltiin sieltä takas välietapille, missä vaihdettiin aikaisemmin hissejä. Tie mutkitteli kovasti ja välillä piti mennä syrjään, kun takaa tuli kelkkailijoita. Kelkat on tosi suosittu juttu täällä, mutta tokihan näin kun on pitkiä teitä mitä pitkin liukua alas :).

Alhaalla Churissa jatkettiin Allin kanssa kaupungille, jossa lähes kaikki paikat olivat kiinni koska oli sunnuntai. Käytiin testaamassa paikallinen Mäkki :P Ei oo Hesejä täällä. Kämpille päästyäni, sain sitten sellaisen kuningasajatuksen että nytpä sitten aloitan taas uudestaan lenkkeilyn ja lähin sitten tarpomaan tuota vuorenrinteen sivua. Joo-o, ihan kiva silleen kun ei tarttenut juosta yhtään kun ihan kävellessäkin syke hakkas 170!! Sitten tulikin pikkasen pimeä ja meitille tuli kova kiire takas :) ja hyvin onneksi löysikin... Pitää joku viikonloppu lähteä vähän paremmin kävelylle tuonne ja kivuta vielä ylemmäs (ja kartta olis kans ihan kiva) katseleen maisemia :).

Tänään maanantaina alkoi sitten koulu. Tai no meillä on Introduction day, joka siis missattiin perjantaina ja oli vähän säätämistä kun nämä oli nyt sitten tietty kössineet mun nimen kanssa vähän kaikkialle :/ yks kirjain puuttu sukunimestä, huoh! Yhdestä eteenpäin meille sitten ilmaantukin saksan tunnit ja huhhuh! Siellä oli sellaisia kansainvälisiä oppilaita, jotka on tulleet tänne jo joskus syksyllä ja voi että ne puhu sujuvaa saksaa sen opettajan kanssa! Sitä ymmärsi silleen hyvin, mutta kun itse yritti puhua niin vähän siinä sit vaan alkoi järsiä kieltä, kun ei oikein löydä sanoja ja ei ehdi ajatella niin nopeasti mitä pitäisi.

Tuntien jälkeen mentiin kierteleen Allin ja Vesan kanssa kaupungille ja Vesan tuutorin kanssa sit mentiin selvitteleen asioita. Sen jälkeen Alli ja mä mentiin johonkin kahvilaan vähän herkutteleen, ja kyllä huomas että on täällä sillai ainakin ne halvempia. Hieman erilaista kahvilakulttuuria kuin Suomessa, kahvitilaukset tullaan hakemaan pöydästä :) ja silti on edullisempaa! Sitten käytiin vielä kaupassa ja paineltiin kämpillemme.

Huomenna alkaa sitten tosiopiskelut, huhhei. 8.15 pitäisi lähteä opiskelemaan Yrittäjyyttä ja kestää jonnekin iltapäivään viiteen vissiinkin! Sen jälkeen suunniteltiin, että käytäis kokeilemassa Kickboxingia. Monet koulun urheilujutut on ilmaisia täällä, joten jou jou!

2 kommenttia:

  1. mmmmm vuoria!
    Kuvia? TAHTOO KUVIA!! :)

    VastaaPoista
  2. Jou! Kuulostaa hyvältä hommat siellä.
    Mutta et voi väittää että ne pikku kumpareet siellä voittaisi Malminkartanon uljasta jätemäkeä ;)
    Mut joo, kuvia hei!

    Mullakin pian lähtö. Aamuyöllä kaveri tulee hakemaan kentälle, ja sitten onkin pitkä matka edessä. Laukku pakattu, eikä pahemmin jännää. Kivaa!

    Iina

    ps. nimen linkin takaa löydät myös mun blogin. mitäs me muodikkaat, hih..

    VastaaPoista