Saavuttiin tanne eilen ja loydettiin tosi napparasti hostellille. Taa on aika keskustan tuntumassa, eilen kun lahdettiin kavelemaan niin natisti paastiin vanhan kaupungin lapi Charles Bridgelle ja nahtiin vaikka mita hienoja rakennuksia ja arkkitehtuuria! Kaikki kirkot ja muut on taalla niin keskiaikaisia! Ja niiden tornikatoissa on pienia suippoja torneja, ihan kuin jotain linnoja jostain Disney-filmeista.. Ja vanha kaupunki on ihan taynna kristallikauppoja ja niita venalaisia puunukkeja, joiden sisalta loytyy aina pienempi versio isommasta. Turistikojut pursuaa Praha-kraasaa ja ihastuttiin niin paitoihin, jossa lukee Czech me out. LOL!
Taalla on kaikki tosi halpaa vaikka kaikki maksaakin satoja korunoita. Me mentiin syomaan illalla sellaseen tosi mukavaan tsekki-ravintolaan Restaurace U Supa, siella oli sellasia muusikkoja soittamassa viulua ja selloa ja voiiii se oli vaan niin jotenkin tasta kulttuurista. Se viulisti kulki siella asiakkaiden joukossa ja soitti ihan tajuttoman taitavasti. Se soitti muun muassa sen tunnarin Viulunsoittaja katolla -musikaalista ja Vuorenpeikkojen tanssin vaimikaseoli. Ja oliko ehka ihaninta ruokaa mita ikina! Se oli savustettua niskaa (en sitten kylla tieda etta minka niskaa), cranberry kastikkeella ja sit sellasilla dumplingeilla, jotain leivan tapasia lattyja... Siis niin taivaallista, ma en tiennykaan etta tsekkiruoka on noin hyvaa. Niin pitaa menna sitten Vltavaan syomaan kun paasen taas Helsinkiin. Tiesittekste muuten etta Vltava on toi joki joka virtaa Prahan lapi :).
Sitten taa kieli (ja taa pirun nappis, brittien nappis ei oo mitaan verrattuna tahan kokoelmaan mita monituisempia aksenttimerkkeja!). Jotenkin niin janna kun on aikaisemmin tottunut kun on kulkenut Lansi-Euroopassa niin on yleensa ollut edes joku kary siita kielesta kun ne muistuttaa toisiaan ja on lainailtu paljon sanoja toisista ja toisiin kieliin, mutta taalla... Se on kaikki yhta siansaksaa! Tai siis ok, onhan niillakin jotain lainasanoja mutta muuten ei ole oikeastaan mitaan karya mita mitakin tarkottaa puhumattakaan siita etta mitenkohan tata kielta pitais lausua! Hehe, ehkapa pitaa vaan jatkaa enkulla. Mut kylla ma eilen kysyin yhdessa kahvilassa etta miten sanotaan "hei" tsekiksi ja se oli "Ahoy!" ja sitten kiitos on... hmm... no en enaa muista, olisko ollut "tikii"... ? Pitaa varmaan varmistaa ennen kuin alan viljella sita julkisesti ihmisille xD
Me lahdetaan nyt tutkimaan Prahaa, kaydaan tsekkaas juna huomiselle ja sitten linnaan!
Luv U
girls full size bedding
4 vuotta sitten
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti