lauantai 24. huhtikuuta 2010

Keväinen viikko Churissa

On sitten kyllä ollut niin mitään sanomaton viikko! Islannin tulivuori on tehnyt tepposiaan ja siitäkin syystä meiltä on ollut tunteja peruttuna kun on opettajat on olleet maailmalla jumissa. Lisäksi on ollut yksi flunssainen opettaja ja sen takia torstaina ja perjantainakaan ei ollut tunteja. Siis yhteensä tällä viikolla oon ollut koulussa 6 tuntia ja 16 tuntia on sitten ollut peruttuna!!

Eli toisin sanoen on ollut tosi tylsää. Uimassa kävin parina päivänä ja torstaina jäin oikein ottamaan aurinkoa kun paistoi kirkkaalta taivaalta. Tänäänkin menin kun oli luvattu +23 astetta lämpöä! Ja kyllä vain oli mukava kölliä siellä ulkoaltaassa, mutta tietty siinä sitten aurinko pääsi käymään vähän käsiksi. Mutta ei kauhean pahasti onneksi kuitenkaan.

Obere Au'hun, sinne uimahalli/liikuntakeskuksen kentälle tuli tällä viikolla sirkus Knie, Sveitsin pääsirkus tai sellainen. Olisi kyllä vähän tehnyt mieli mennä katsomaan, varsinkin tänään kun satuin olemaan siellä juuri kun päivänäytös oli alkamassa. Tosi lystikkään oloista menoa, musiikkia ja sellainen sirkusmainen meininki :). Mutta liput oli tosi kalliit, tosi huonoillekin paikoille jo 20 frangia, sitä seuraava kategoria 36 frangia, huhhuh... Ja sitten kun ei siitä selostuksesta ja muusta olisi niin paljon ymmärtänyt :D. Heh. Tuli kovasti vaan Simbe mieleen kun se silloin niin oli touhuissaan Finlandia-sirkuksesta kun olivat Helsingissä :)!

Churin vanhassa kaupungissa oli eilen ja tänään Kevätmarkkinat. Oikein oli perusmeininkiä, lähinnä vaatteiden ja korujen myyjiä sekä ruokakojuja. Ihan hauskat, mutta juu, en ostanut mitään. Sitten täällä tulee joku Higa-marketti kanssa tuossa toukokuussa, se on kans joku ruokajuttu ilmeisesti. Ne on pystyttäneet tosi ison teltan tuohon vähän matkan päähän :). Saa nähdä mikä se sitten on kun aika koittaa!

Ai niin, eilen illalla mulla alko mun laseista heilua toinen linssi! Ne on sellaiset hengettömät eli niissä ei ole lainkaan kehyksiä. Mua varoiteltiin silloin kuin hankin ne, että saattavat olla heppoiset, mutta ei ole kyllä pitänyt paikkaansa. Ovat kestäneet tosi hyvin jo melkein neljä vuotta ja tykkään tosi kovasti. Sen takia olinkin ihan kauhuissani, että mitäs jos ne nyt sitten hajoaa kun olen täällä! Kiikutin ne tänään sitten optikkoliikkeeseen ja siellä hoidin ja juttelin asiat myyjätädin kanssa ihan kokonaan saksaksi! Se toimitti ne niiden takahuoneeseen ja voilá muutaman minuutin kuluttua ne oli kunnossa! Siinä sitten juttelin sen myyjän kanssa vähän aikaa saksaksi ja kiittelin kovasti. Eikä edes maksanut mitään, olin kyllä tosi helpottunut :)

Siinäpä se, tämä viikko. Ei ole sattunut yhtään mitään ihmeellistä. Ainoastaan on tosi selkeästi huomannut kuinka puu on alkanut tehdä lehteä! Siis täällä laaksossa oikein kunnolla, kukat kukkii ja varsinkin tämän meidän talon viereisen tien puut on värittäytyneet vaaleanpunaisiksi! Oikein on piristävän ja eloisan näköistä. Tänään huomasin lisäksi kuinka vihdoinkin tuon meidän viereisen vuoren lehtipuut on alkaneet ottaa väriä. Täällä lähempänä vuoren juurta on jo vaalean vihreitä puita ja nyt sitten vähän ylempänäkin läikkä siellä, läikkä tuolla. Jee!

Alotin kesätyön haut tässä nyt vihdoin kunnolla. Laitoin muutamaan paikkaan sähköpostia. Saa nähdä tärppääkö, kun on niin tyhmästi tämä olo täällä. Koko kesä menee, elokuusta pääsisi vasta kunnolla töihin ja sitten kun pitäisi tehdä se kolmas ja viimeinen ns esimiesharjoittelu pois alta. Koulu alkaa vasta lokakuun lopulla tänä vuonna kun eka jakso on varattu sitä harjoittelua varten.

Mitäs muuta.. En lähtenyt tänä viikonloppuna mihinkään reissaamaan. Yritän säästää vähän rahaa. Baselissa kyllä pitäisi päästä käymään, Appenzell olisi kans kiva ja sitten Zermatt sellaisella jäätikköjunalla :D! Matka kestää kuusi tuntia, mutta ilmeisesti on tosi hieno ja Zermattissahan on se Toblerone-vuori :D. Mutta ehkäpä tuossa toukokuussa sitten. Niin, toukokuukin on jo viikon kuluttua, ihmeellistä miten tämä huhtikuu on vaan sujahtanut menemään!

Kuulumisiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti