Heippa ja jee on toukokuu!!
Viikko on mennyt tässä hissun kissun. Lämpimät ilmat ovat olleet aivan ihanat, todella kesäinen fiilis ollut. Naantali tuli mieleen ja tällä viikolla tuli ekaa kertaa sellainen olo kun katseli maisemia ja ympäristöä tuolla ulkona, että tällaiselta Sveitsi näyttää! Ihan kuin postikortista, vihreät niityt punertavan harmaat alpit ja valkoiset vuorenhuiput. Ainoastaan puuttuvat lehmät (no meillä on nuo vuohet tuolla rinteessä vähän matkan päässä ;) ja ilmaista suklaata ja juustoa jakavat ihmiset! Kukat kukkivat täyttä päätä, syreenit tuoksuvat ja linnut laulavat minkä kurkuistaan lähtee. Kaikki on niin vihreää! Suomessa tämä kaikki tapahtuu yleensä vasta toukokuussa ja sen takia se onkin mun lempparikuukausi, nyt tuntuukin oudolta että kaikki on jo alkanut niin aikaisin :).
Muuten ei ole mitään ihmeellistä tapahtunut. Koulua vaan, ryhmätöitä.. Enää kuukausi tätä opiskelua jäljellä, sitten on kahden viikon lukuloma ja koeviikot. Pöljää tässä systeemissä on se, että me ei saatu tietää koepäiviä heti kurssien alussa, vaan vasta nyt perjantaina. Kokeille on varattu 3 viikkoa lukuvuosikalenterista ja sen mukaan olen varaillut paluumatkaa ja nyt sit sain tietää että viimeinen koe on mulla jo 1.7. Hanna tulee tänne 10.7., että siinä menee sitten reilu viikko ihan vaan tehdessä eimitään :/ plöö. No mutta sitten pääsee taas reissaamaan ja vaikka mitä kivaa jee :D!
Perjantaina meillä oli tosi erikoiset Globalisaatio- ja Cross Cultural Leadership -tunnit. Aamupäivällä meillä oli sellainen globalisaatiosimultaatio (hah mikä sana!) jossa saatiin erilaisia rooleja, kuten maanviljelijä, hallitus, rikas bisnepomo jne ja niiden mukaan sitten piti "näytellä" rooliaan ja kanssakäydä toisten kanssa yrittäen samalla suorittaa henkilökohtaisia tehtäviä, jotka jokainen sai omassa ohjelapussaan. Itse olin maanviljelijä, joka yritti epätoivoisesti myydä riisiä ja maitoa :) hah, oli kyllä ihan hauska.. näki pienoiskoossa kuinka hierarkista ja byrokraattista meno voi olla. Iltapäivällä meille oli varattu tila yhdestä työhallista ja saman opettajan johdolla sitten opeteltiin "kuuntelemista".. Siellä oli paljon erilaisia soittimia kuten karhun- ja hanhen-nahoista tehtyjä rumpuja, helistimiä ja kolistimia, vaikka mitä.. Niitä sitten soittamalla yritettiin löytää yhteistä rytmiä ja harmoniaa. Tosi jännä oli huomata, että aluksi kaikki vain sooloili mutta sitten session päätteeksi oikeasti löydettiin yhteinen sävel ja kaikki kuuntelivat kaikkia. Lisäksi ihan aluksi piti esitellä itsenä valitsemallaan soittimella ja muiden piti kuvailla henkilöä sitten sen perusteella yhdellä sanalla. Se vasta olikin kun mun soittamista kuvailtiin just sellaiseksi kuin mitä mä olen, tai miten mun läheiset varmasti kuvailisi mua. Siitäkin huolimatta, että nuo kurssilaiset ei tunne mua silleen kauhean hyvin niin aika jännä, että jotenkin löysivät siitä lyhyestä soitannasta mun peruselementtejä. Funny old world, innit?
Ja sitten haluan ylpeänä ilmoittaa, että minä, suomalainen kalpeanaama olen saanut kehuja rusketuksestani !!! Siis useat ihmiset on kehuneet sitä ja olen kyllä hyvin vaikuttunut, palamiset ja ulkonaoleskelut on siis alkaneet näkyä ja hihii vähänkö siistiä! Ja tämä kaikki huhtikuussa o_O heh, mutta siis ei sillä että olisin jotenkin ruskettumishullu, ei tosiaan... kalpeus on kaunista, mutta ulkona on vaan niiiin ihana olla kun on lämmintä ja aurinko porottaa, aaah!
Tulevana viikkona tullaan kuitenkin näkemään tuota tähteämme paljoakaan, sillä koko viikoksi on luvattu sadetta. Nooh, ainakin luonto saa elinvoimaa ja pääsee kunnolla rehottamaan :). Ja kääk, syndet lähestyy huooh... 23 ei kuulosta hyvältä, oonkin tässä harkinnut että jos juhlisinkin tästä eteenpäin aina vaan 21 ikävuotta!
Heh, pärjäilkää ja kuuluillaan!
girls full size bedding
4 vuotta sitten
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti