sunnuntai 21. maaliskuuta 2010

Laskettelemassa Lenzerheidenissa

Heippa!

Tänään lähdetiin yhdeltätoista Vesan kanssa Lenzerheideniin laskettelemaan. Oltiin kovasti koitettu saada lautailuopettajaa, mutta jälleen kerran epäonnistuttu, joten päätettiin vaan lähtee ihan keskenämme rinteeseen.

Päästiin Lenzerheideniin, käytiin kahvilla kun venailtiin skibussia, päästiin rinteen juurelle ja vuokraamoon. Hankin pitkästä aikaa snowbladet, ne ovat sellaiset lyhyet temppusukset, molemmista päistä kaarevat ja niillä pystyy kikkailemaan kaikkea kivaa. Esim. laskemaan pyörien tai peruuttaen ales rinnettä, tosi kivat ja näppärät :D.

Aluksi oli ihan hirveä ilma, satoi vettä ja räntää, mutta sitten aurinko yhtäkkiä alkoi pilkistää ja koko ilma muuttui ihan täysin. Oli niin huippu päivä kyllä! Ensin mentiin sinisiä rinteitä pitkin ja poikin (ja niitä oli paljon!) ja sitten lähdettiin eri rinteitä kun mä halusin mennä kokeilemaan mustia rinteitä. Ja voi jösses, ne oli hauskoja! Siis ne on kyllä tosi jyrkkiä, mutta ei siinä mitään hätää ole kun menee rauhallisesti ja pysähtelee välillä. Pysähdykset ovat itseasiassa aika pakollisia, sillä reidet on tosi kovilla jyrkissä rinteissä :).

Mutta voi, oli kyllä niin hauskaa ja maisemat oli taas jotain aivan uskomattomia :). Pistän myöhemmin kuvia ja tässä on video, jonka kuvasin lasketellessa. Katsotaan suostuuko se lataamaan sen tänne.


1 kommentti: