maanantai 8. maaliskuuta 2010

Spassa 4 frangilla ja kelkkailua hurjalla nopeudella alas vuorenrinteitä!

Hei!

Täällä on ollut oikein monipuolinen ja antoisa viikonloppu :). Jo perjantaina alkoi sadella lunta, mutta lauantaiaamuna lumen tulo oli jotain hurjaa. Koko Chur muuttui aivan valkoiseksi ja lunta oli jalkakäytävillä useampi sentti! Ja niin kun jo luulin että kevät olisi tullut jäädäkseen ja tulikin tällainen takatalvi. Mutta eipä tuo mitään, talvi on ihan kiva.

Lauantaina päätettiin lähteä käymään Obere Au -nimisessä uimahallissa, joka on noin varttitunnin päässä pyörällä. Sisäänpääsy opiskelijalta maksoi 4 frangia eli ei hinta eikä mikään. Sen takia olikin todella yllättävää minkätasoinen paikka se oli. Sisällä on kolme allasta, yhdessä on uimahyppytelineet, yksi on uimista varten ja kolmanteen laskee liukumäki. Näiden lisäksi on lämmin ulkoallas, jossa on kaikenlaisia vesiporejuttuja sekä Aquarium-luola, jossa on akvaario ihan altaan vieressä (ekaks luultiin että siellä on käärmeitä, mutta ihan kaloja siis vaan :D). Oli kyllä uskomaton tunne lillua siellä lämpimässä vedessä ilman ollessa todella viileää, taivaan ollessa sininen lumisateen jälkeen ja kaiken ympäristön ollessa ihan lumen peitossa! Niin luksusta :D

Tänään sunnuntaina päätettiin lähteä suomalaisvoimin puolentoista tunnin päässä olevaan Bergün-Preda -kyliin, jossa on kelkkailurata. Juna meni UNESCO:n maailmanperintöreittiä pitkin, eli monen akveduktisillan yli. Eihän niitä tietenkään junasta nähnyt, huomasi vain että mentiin todella korkealla ja vieressä jyrkkä syvä pudotus tyhjyyteen. Hienoa!

Itse kelkkailu sitten, voi jee!! Siis ehkä hauskinta ikinä! Kelkat ovat siis hyvin peruslaatuisia, puisia, kaksi jalasta ja istut siinä päällä ja jarrutat jaloilla sekä pidät ohjaksista kiinni. Ja voi sitä VAUHTIA!!! Tuolla Schlittelweltissä eli kelkkailumaassa oli kaksi rataa.. Toinen oli noin 6 kilometriä pitkä, leveä ja loiva (vaikka vauhti kipusikin huikeuksiin silti) ja toinen, jonka alkuun mentiin pitkän matkaa tuolihissillä oli jyrkkä, vauhdikas, monia käännöksiä, pomppuja sisältävä ja kapea rata. Mä rakastin niitä molempia, mulla ei ole pitkään aikaan ollut niin hauskaa :D hahaa... Se vauhti oli vaan jotain niin huikeaa, siinä on vain hyväksyttävä ettei pysty kunnolla jarruttamaan saatika ohjailemaan sitä kelkkaa, antaa rinteen vain viedä ja nauraa riemusta :D. Me mentiin se pitkä loivempi rata kahdesti ja tuo jyrkkä rata kolmesti :). Voi että, se oli hauskaa!!

Alempana on kuvia kelkkailusta :D Tätä tulen kyllä kaipaamaan Suomessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti